Alla inlägg under december 2011

Av Stefan Ankarbranth - 20 december 2011 12:43

En vanlig dag som denna gör man ingenting...jag är fortfarande sjukskriven. En av mina chefer undrade hur jag får dagarna att gå. Men på något sätt går dom iaf. I onsadgs var det avslutning på Filippas dagis. Kul! Dom är helt underbara barnen. Och Filippa var så duktig i sin tomtedräkt. Sen är det alltid trevligt att träffa alla vänner och övriga familjen. Jag ska se om jag får in en bild på Filippa.  

Man blir varm i hela kroppen när man ser Ludwig och Filippa. Dom är så mysiga. Härligt! Och naturligtvis Sofie och Fredrik, fantastiska föräldrar, bättre föräldrar finns inte. Det var allt för idag!


Av Stefan Ankarbranth - 3 december 2011 16:58

Igår så hade jag rivit ut allt ur badrummet för att nu ska det städas. Badrummet blir lätt dammigt och skitigt utav någon konstig anledning. Jag skruvade väck hyllorna och sedan skurade jag med klorin (mmm :-) hela badrummet. Sedan så torkade jag väggarna med Ajax. Och sedan så skurade jag golvet med klorin och Mia sköljde av golvet med duschslangen. Så nu kan man äta middag på golvet i badrummet :-)

Sedan såg vi att garderobsdörrana var fulla med slipdamm som har kommit på dörrarna när dom renorverade lägenheten. Man ser det bara i ljuset från sidan. Då var det hett vatten och Ajax som gällde så nu är dom rena och fina oxå.

Man känner en härlig tillfredställelse när det är städat och rent. Det var allt för denna gång. Eller egentligen inte. Jag sitter och väntar på att min yngsta dotter ska ringa snart. Jag vet att hon jobbar och att hon är jätteduktig med det. Jag pratade med hennes mamma och hon berättade att hon hade hoppat över festen kvällen innan för att hon skulle jobba. Jag skulle behöva prata med henne om hennnes julklapp. Jag vill gärna ha det överstökat så fort som möjligt. Det finns inget värre än när man ska springa i affärer och leta efter något som personen i fråga ändå kanske inte vill ha. Det var allt för denna gång. Ha de bäst!

Presentation


Stefan heter jag och är pappa till mina fyra underbara barn och två barnbarn. Dom är en gåva. Och en annan gåva är min fru, Mia.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards